Garantie en defecten

Garantietermijn

Mocht uw product defect raken, dan kunt u natuurlijk ook op ons rekenen. Op al onze producten is de garantietermijn van de leverancier / fabrikant van toepassing. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

WandelsportWereld.nl heeft geen eigen reparatiedienst en laat defecte producten altijd herstellen door de leverancier / fabrikant.

Uitgesloten van Garantie

De volgende schadegevallen zijn uitgesloten van garantie:

  • Schade of beschadiging door onjuist gebruik
  • Schade of beschadiging als gevolg van onjuist onderhoud
  • Vocht- of waterschade
  • Schade of beschadiging door veelvuldig gebruik (normale slijtage)

Defect bij Ontvangst (DOA)

Indien uw product direct bij ontvangst niet goed functioneert of beschadigd is, neem dan contact op met onze klantenservice.

Vermeldt altijd de aankoopdatum, ordernummer en type of soort product.

Als onze leverancier het defect kan bevestigen, ontvangt u altijd uw gerepareerd artikel of een nieuw exemplaar. Onze DOA regeling doet geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

Procedure Garantie en Defecten

Wilt u gebruik maken van uw garantie? Dan vragen wij u de volgende procedure aan te houden. Zo kunnen wij het voor u zo soepel mogelijk afhandelen.

Stap 1.

Log in op uw account op https://www.wandelsportwereld.nl

Stap 2.

Klik vervolgens op geschiedenis en details van mijn bestellingen.

Stap 3.

Vervolgens ziet u een lijst met uw bestellingen. Klik op details bij de bestelling die u retour wilt zenden.

Stap 4.

Scroll naar beneden totdat u de details van u producten ziet. Links naast het product kunt een een vakje aanvinken. Vik hier het vakje aan van het product of producten die u wilt retourneren.

Stap 5.

Omschrijf vervolgens uw klacht zo zorgvuldig mogelijk.

Stap 6.

Uw aanvraag voor retourzending is geplaatst. Wij zullen zo snel mogelijk de aanvraag bekijken en contact met u opnemen.

Stap 7.

Zodra u aanvraag goedgekeurd is krijgt u een e-mail van ons. U kunt dan in uw account bij retourverzoeken uw retourbon afdrukken. 

Stuur deze bon mee met uw retourzending.

Stap 8.

Na ontvangst van uw zending, krijgt u van ons een ontvangstbevestiging.

Stap 9.

Wij sturen het artikel door naar de leverancier / fabrikant en als het artikel gerepareerd terug is krijgt u van ons bericht dat het artikel naar u wordt teruggestuurd.